Spoed
Volgende

Controles

controle.jpg

Tijdens een periodieke controle onderzoekt de tandarts méér dan alleen je tanden en kiezen.

Bij een periodieke controle controleert de tandarts je gebit op gaatjes, pockets, tandsteen en eventuele tandvlees ontstekingen. Het wordt aangeraden om twee keer per jaar naar de tandarts te gaan en één keer in de twee jaar controle foto's te laten maken, zodat er gecontroleerd kan worden op gaatjes en afwijkingen tussen de tanden en kiezen. Deze zijn namelijk niet altijd met het blote oog te zien en te bestuderen. Mocht u wortelkanaal behandelingen hebben gehad dan wordt er vaak gekozen om 3 of 4 foto's te maken, omdat de wortelpunten van de wortelkanaalbehandelde tand of kies ook gezien moet worden. Mocht u veder geen speciale behandelingen in uw mond hebben gehad dan wordt er vaak gekozen om maar 2 foto's te maken. Bij spoedgevallen en/of pijnklachten dient er bijna altijd een foto gemaakt te worden, omdat wij de aard van de pijnklacht moeten ontdekken/vinden/bestuderen. Komt de tandarts een gaatje of een andere afwijking tegen, dan zal hier een nieuwe afspraak voor gemaakt moeten worden, mits er voldoende tijd is om dit meteen te doen. Tijdens de controle afspraak kan de tandarts ook kleine hoeveelheden tandsteen verwijderen met een speciaal instrument of apparaat. Ook kan uw gebit gereinigd en gepolijst worden. Geef dit dan gelieve wel aan als u de afspraak inpland, zodat wij meer tijd voor u kunnen reserveren. Kinderen vanaf 6 jaar tot 18 jaar krijgen nog een fluorbehandeling, waarna er één uur lang niet gegeten, gedronken of gespoeld mag worden. Hierna mogen zij iets leuks uitzoeken en kan er meteen een vervolg afspraak worden ingepland.